فواید استفاده از شیشه های دوجداره

  • نویسنده: مدیر سایت
  • تاریخ انتشار: 1403/03/19 - 16:35
  • تعداد بازدید: 107
فواید استفاده از شیشه های دوجداره

خوشبختانه، امروزه ما بیشتر پذیرای تغییرات هستیم زیرا شاهد وقوع آن‌ها برای خودمان هستیم.

ما تأثیر آن را از طریق سیل بیشتر، طوفان های قوی تر، تابستان های گرم تر و زمستان های گرم تر و اغلب خشک تر می بینیم.ما شروع به برداشتن گام‌هایی برای مبارزه با آسیب‌هایی که به کره زمین وارد می‌شود، انجام داده‌ایم، به عنوان مثال با بازیافت بیشتر، هدر دادن کمتر و مصرف کمتر انرژی. هر اقدامی که انجام می دهیم، مهم نیست که چقدر کوچک باشد، هنوز نقش مثبتی در کمک به محیط زیستمان دارد. با این حال، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم و ممکن است حتی از آن‌ها آگاه نباشیم.

به راحتی می توان فهمید که چگونه خاموش کردن یک چراغ یا بسته نگه داشتن یک پنجره می تواند مقداری انرژی را ذخیره کند، اما زمانی که به موضوعات لایه های اوزون، سازگاری با محیط زیست یا غیر سازگار با محیط زیست و ردپای کربن اشاره می شود، می تواند واقعا گیج کننده باشد. در واقع، یکی از ساده ترین و سودمندترین راه ها برای سازگاری بیشتر با محیط زیست و کاهش ردپای کربن، نصب شیشه دوجداره است.

شیشه دوجداره برای کمک به مبارزه با آسیب های محیطی

همانطور که قبلاً بحث شد، همه ما باید بیشتر برای صرفه جویی در انرژی به خاطر محیط زیست انجام دهیم، اما اکثر مردم احتمالاً موافق هستند که نگه داشتن پول نقدی که به سختی به دست آورده اند در جیب خود به جای جیب شرکت های انرژی برای آنها مهم تر است. در کوتاه مدت نصب شیشه دوجداره گامی فوق العاده در جهت درست است. نه تنها نقش کوچکی در حفاظت از محیط زیست ایفا خواهید کرد، بلکه سالانه مبلغ خوبی را نیز در قبض های گرمایشی خود پس انداز خواهید کرد.

شیشه دوجداره چگونه به صرفه جویی در محیط زیست و هزینه کمک می کند؟

از آنجایی که شیشه دوجداره دارای دو جداره شیشه ای است که برای به دام انداختن هوا بین آنها استفاده می شود، با استفاده از یک شکاف کوچک، هوا به عنوان یک لایه یا مانع دیگر عمل می کند و عایق اضافی را برای خانه فراهم می کند و همچنین صدای ورودی از بیرون را کاهش می دهد و از تراکم جلوگیری می کند. تشکیل. اثربخشی آن را می توان در صورتی مشاهده کرد که یکی از شیشه ها ترک خورده باشد و اجازه می دهد تراکم در داخل پوسته دوتایی جمع شود.

وقتی در نظر بگیرید که حدود نیمی از گرمای خانه شما از طریق پنجره ها، دیوارها یا اتاق زیر شیروانی از بین می رود، به راحتی می توان فهمید که چرا داشتن پنجره های دوجداره ایده خوبی است. هرچه گرمای بیشتری از دست برود، انرژی بیشتری را برای گرم کردن خانه خود باید مصرف کنید، به ویژه در ماه های سردتر زمستان، که باعث افزایش قبض انرژی می شود. و هر چه انرژی بیشتری مصرف کنید، سوخت های فسیلی بیشتری برای تامین آن انرژی باید سوزانده شود و به انتشار کلی کربن جهانی اضافه شود.

با توجه به مانع عایق موجود در شیشه های دو جداره، درصد گرمای از دست رفته از طریق شیشه را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد. در پنجره های تک جداره تلفات حرارتی حداقل بیست درصد ثبت می شود.هوا یا گازهای مخصوص را می توان بین دو شیشه محبوس کرد تا مانع اضافی برای گرما و صدا ایجاد کند.

مواد مختلفی وجود دارد که در ساخت قاب های پنجره دوجداره استفاده می شود. اینها شامل چوب، یو پی وی سی، مواد کامپوزیت، آلومینیوم و فولاد است. هر ماده دارای مزایای زیست محیطی متفاوتی است و این باید در هنگام خرید شیشه دوجداره در نظر گرفته شود. قاب های uPVC، بسیار ماندگار هستند و به طور گسترده بازیافت می شوند، که آنها را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند، در حالی که قاب های چوبی به طور کلی تأثیر محیطی کمتری دارند، نیاز به نگهداری بیشتری مانند رنگ آمیزی دوره ای دارند و در نهایت می توانند پوسیده شوند. اگر قاب پنجره را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که رتبه بندی انرژی را بررسی کنید.